Monday, December 21, 2009

SEJARAH PENUBUHAN BLOG

Jangan terkejut bila membaca ayat skema pada title di atas...itu hanyalah sebagai daya penarik semata-mata, tidak ada kena mengena dengan yang hidup ataupun yang telah meninggal dunia..

Kembali kepada tujuan asalku menulis untuk post kali ini yang judulnya sama seperti di atas..Sudah sedia termaklum akan segala yang wujud di muka bumi ini pasti mempunyai sejarahnya yang tersendiri atau tersembunyi. Akan tetapi aku tidak ingin menyembunyikan kenapa aku membina blog ini kerana itulah aku ingin berkongsi akan sejarah penubuhannya di sini. Aku sebenarnya bukanlah penulis novel yang pandai membungakan bahasa, bermadah pujangga atau menyusun kata. Aku cuma insan biasa yang memiliki sedikit rasa yang adakalanya terpendam sekian lama. Hati kecilku seakan melonjak-lonjak bagai dipanggil-panggil untuk 'melaksanakan sesuatu' agar dapat ku adabtasikan luahan rasa, impian jiwa dan ragaku pada 'sesuatu'..

Justeru, aku terbelenggu seketika di manakah tempat yang paling 'cocok' untuk aku merealisasikan impianku itu...Diari? Oh! Sudah berabad lama zaman itu memohon permisinya...sudah pupus penggunaan pena atau tinta untuk menukilkan belahan jiwa pada sehelai kertas kosong yang tidak mengerti apa2, penggunaan diari yang tidak boleh dikongsi oleh sesiapa..aku sendiri kurang merelevenkan diriku untuk mengaplikasikannya lagi..

Lalu aku menjerumuskan diriku ke lembah 'blog' ini kerana aku merasakan ianya merupakan satu alat yang amat praktikal pada abad ini untukku menghamburkan segala-galanya malah dapat pula aku kongsikan bersama 'pengikut yang setia'..adakah aku memiliki pengikut? tak mengapa kerana aku lebih suka berkarya meskipun tiada siapa yang mahu membacanya kerana aku merasakan satu kepuasan yang tiada taranya..ITULAH AKU YANG TIDAK MUNGKIN BOLEH MENJADI SESIAPA...Aku harus akur dengan setiap kurniaan yang MAHA MENCIPTA kerana setiap yang diciptakannya pasti mempunyai hikmah dan keunikan tersendiri...

No comments:

Post a Comment