Wednesday, December 23, 2009

YA BUNAYYA MU'ADZ


Tanggal 8 November 2007 tepat jam 4.53 petang merupakan detik kelahiran zuriatku tercinta sebagai pengikat kasih sayang aku dah suami setelah lebih kurang 3 tahun menunggu degan penuh sabar dalam menghitung hari bersejarah ini. Bagaikan angan dalam sedar aku telah melahirkan seorang zuriat yang telah kukandung selama lebih kurang 40 minggu di dalam rahimku ini.

Mu'adz..itulah nama yang begitu ingin suamiku berikan setelah sekian lama meskipun ringkas namun mendalam maksudnya. Kini Mu'adz telah pun menginjak ke usia 2 tahun, satu usia yang ku kira penuh dengan pelbagai warna warni keletah dan ragam di awal tumbesarannya untuk menjangkaui alam kanak-kanak.

Alhamdulillah, dalam usianya kini Mu'adz ku kira sudah dapat mengenal nombor dan abjad serta beberapa huruf hijjahiyah. Perkembangannya ini kurasakan mungkin sama seperti kanak-kanak seusianya. Apa yang amat mengharukan aku Mu'adz sudah pandai menamakan beberapa ahli keluarga yang dekat dengannya serta menyambung surah al-fatihah, asma'ul husna serta beberapa doa ringkas apabila dibacakan kepadanya meskipun tidaklah sefasih kanak-kanak yang lebih berusia namun aku bersyukur.Panjatan syukur hanya layak buat yang MAHA mengurniakan segalanya.

Apa yang ku coretkan di sini hanyalah catatan peribadiku buat seorang cahaya mata yang amat ku sayangi dan setiap perkembangan yang dilalui olehnya ingin kurakamkan dan adabtasikan dalam coretanku sendiri supaya aku dapat menceritakan kepadanya apabila Muad'z dapat memahaminya suatu hari nanti.

Buat anakandaku MU'ADZ, Ummi dan Walid akan senantiasa mendoakan yang terbaik untukmu dan mengharapkan dikau membesar menjadi insan yang sempurna Akhlaknya, sehebat Mu'adz Bin Jabbal insyaallah...

1 comment:

Nora said...

Mu'adz memang cumel!!!!

Post a Comment